فیلتر های هوا

انواع فیلتر های هوای ساخت شرکت سامان آریا پاسخگوی نيازهای طراحی برای سيستم ها با حجم های متفاوت هوا در محيط هاي شيميايي و اسيدي با درجه جداسازی F6 ~H12 استکه با توجه به شرايط محيطي و نيز نوع آلودگي سيستم از مدياهاي مختلفي نظیر Cellulose Media ، Cellulose Synthetic Media ،۱۰۰% synthetic Media ، Carbon impregnant Mediaاستفاده مي گردد .

انواع فیلترهای هوا ساخت این شرکت به شرح ذیل است :

فیلترهای غبارگیر استوانه ای : اين نوع فيلترها جهت استفاده در يونيت هاي فيلتراسيون استاتيک ، فيلترهای هوای ورودی توربين ها و مکنده ها و نيز پالس جت به کار گرفته ميشوند که با توجه به شرايط محيطي و نيز نوع آلودگي سيستم از مدياهاي مختلفي استفاده ميگردد . مزايای اين فيلترها استفاده از مدياهاي مختلف بر اساس نوع کاربرد ، سطح فيلتراسيون مناسب ، افت فشار اوليه بسيار پايين ، ظرفيت غبارگيري بالا ، طول عمر بالا و مقاومت مناسب در فشارهاي بالا میباشد .

فيلترهاي کامپکت V : این فیلترها  برای استفاده در مكانهايی طراحی شده است كه به بالاترين درجه تمیزی هوا  احتیاج است و گستره كاربردی وسيع  و متنوعی از قبیل هوای ورودی به توربین ها ، سانتريفيوژها ، فيلترخانه های حساس به ذرات ريز و حتی بیمارستانها  ،  مجتمع های  تجارِی ،  مكانهای صنعتی و در واقع تمام مكانهایی كه به هوای تمیز احتياج است را شامل مي شود .

فیلترهای هپا  :   عموماً پس از پیش فیلترهایی که برای افزایش عمر مفید آنها مورد استفاده می باشند تعبیه می گردند ، کاربرد عمده آنها در اطاقهای پاک ، هودهای میکروبیولوژی ،هواسازهای اطاقهای جراحی بیمرستانها ، داروسازیها،صنایع تولید کننده قطعات حساس الکترونیکی و به طور کلی اماکنی که هوای پاک و عاری از میکروب و باکتری در آنها از اولویت ویژه برخوردارا است .

فیلترهای چند کیسه ای : نوعی از سیستم‌های غبار زدایی دارای راندمان بالا می‌باشند. این فیلترها شامل کیسه‌های عمودی به قطر ۲۰۰-۱۴۰ میلیمتر و ۳۲۰۰-۲۳۰۰ میلیمتر می‌باشند و به طور معمول تعدادی از کیسه‌ها را در یک محفظه فلزی به طور موازی در کنار هم قرار می‌دهند و جریان غبار از درون آن عبور می‌کند.این نوع فیلترها برای ذراتی با قطر حدود یک میکرون به کار می‌روند و اگر به طور مناسب طراحی شوند دارای راندمان پالایش ۹۵ درصد خواهند بود. .فيلترهاي چند کيسه اي از جنس الياف مصنوعي و فایبرگلاس توسط اين شرکت توليد ميگردند .